torsdag, juni 21, 2012

Från bord till bord

Här kommer bilderna som jag menade visa er igår. Vilken toppendag det var! Så skönt att bara slappa och snacka med två fina väninnor, den ena på dagen och den andra på kvällen. Eftermiddagsbesöket tillbringades, efter en smarrig lunch, här i den stora polyrottingsoffan. Där var så bekvämt så Lillebror till och med tog sig en tupplur :)  Klockan gick alltför fort, så det blev till sist bråttom hem och serva familjen med middag.





Sen for vi iväg till nästa ställe :) Bara att sätta sig till dukat bord igen, med mera smarrigheter. Det blev jordgubbar dubbelt upp - mums!




På denna gård växer allt så det knakar och jag blir lika förbluffad varje år! Den där stenkanten nedtills är sisådär trettio centimeter hög, så då kan ni föreställa er höjden på hela planteringen. En lustig grej är att jag för nåt år sedan drev upp plantor av rosa vallmo och gav då en hel del åt henne. Tyvärr hände ett missöde med mina egna, men nu fick jag tillbaka stora fina plantor av henne istället!
Imorgon visar jag hur årets version av entrétrappan ser ut!


4 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Så fina bilder du frestar med idag. Man blir allt lite sugen på jordgubbar och annat gott! :-)

Allt och/eller Inget sa...

Vad fint det ser ut! vem skulle inte vilja ta en tupplur i den soffan :)

Glad midsommar!
Linda

Livet på Vestergård sa...

Trevligt med tid för umgänge och god mat! Fina terasser och planterigar.
Kram Kicki

X sa...

Oj oj oj så vackra bilder!!!

Kram Lussan