tisdag, maj 15, 2012

Varma dagar önskas


Det har verkligen varit en seg vår i år, det har varit kallt och ruggigt. Men man måste ju ändå göra sig redo, tills den dagen värmen är här :) Dynorna till vår polyrottinggrupp tyckte jag hade ett så förskräckligt fult tyg, så jag sydde överdrag åt dom istället. På så vis blir det ju också lättare att tvätta dom. Till sittdynorna valde jag ett bredrandigt tyg i beige och till ryggkuddarna ett tyg med lila botten och blommor i grå-beige-vitt. Fick en bra beskrivning på nyansen av en bloggvän: blåbärsmjölk!


Eftersom jag/vi var så nöjd med sittgruppen senaste sommar, så bestämde jag mig för att köpa en exakt likadan till! Det fick bli för presentpengar, loppispengar och ett oanvänt presentkort sedan julen. Tre sittdynor och fem ryggkuddar har jag sytt, lika många kvar att göra... Jag har inte gjort mera i ordning än så ute ännu, förutom hinken med lila violer. Som vanligt lär det nog bli många, många bilder från altanen även denna sommar :) Ska bara pynta, plantera och möblera lite till först!




24 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Snyggt! Sött litet hus!

kram Mia

Anna-Lena sa...

Så fint du fixat! Jag har inte orkat bry mig om terrassen ännu, det har ju varit så svinkallt så ingen har ändå velat sitta där. Men kanske jag ska ta tag i det nästa vecka, för man tycker ju att värmen borde börja komma snart!

Cattis sa...

Vad mysigt du gör!
Jag har inte orkat göra klart på vår balkong, men nu blir jag ledig i fem dagar så då får vi se...

Kolla in länken till en tävling på min sida.

Kram Cattis

Spets och Silver sa...

Instämmer till fullo! Värme vill vi ha nu!

Nu håller vi tummarna!

Kram Nette

A House With A View sa...

Oj vad jättefint!!! Såå vacker utegrupp och fina dynor och kuddar till!! Färgerna på textilierna är verkligen jättefina till den mörka rottingen. Gillar det lilla söta fågelhuset också:)) Jag har köpt ett par utemöbler till altan men skulle gärna vilja köpa på mig lite mer soffmyspys. Det får dock vänta för vi ska lägga nytt virke på altanen och jag avvaktar det!

Stööööörsta kraaaaaaaaamizen aka

Livet på Vestergård sa...

Det blev så snyggt med mer personliga överdrag på kuddarna.
Jag väntar så på att få börja göra verandan i ordning "på riktigt". Hoppas att värmen kommer snart!
Kram Kicki

alegni sa...

love it! det blev ju femtitusen gånger finare med de nya kuddarna! och hinken med violerna är så du!
kram

Älskade pion sa...

Vad duktig du är.....skitsnyggt.Ha en fin dag vännen.Kram Ulrika

Liljas Corner sa...

Va fint tyg kuddarna fick! Gillar! Och så är fågelholken så söt.

Idag är det riktigt varmt och skönt i solen, men förståss sitter jag inne på jobb... Men igår kväll satt jag och en kompis ute på terassen och fikade. Så skönt!

X sa...

Så mysigt du gjort på din veranda, jag blir verkligen inspirerad till att fixa lite här oxå!

Kram Lussan

Kamomilla sa...

Det blev supedupersnyggt. Väldigt fint det där möblemanget också!

Sabina sa...

Ja, det är bara att hoppas på värmen nu när du har så fin sittplats att njuta i. Men det kommer...
Ha en skön ledig dag!
Kram Sabina

Monica sa...

Vad fint det blev.
snyggt mot den mörka soffan.

Ha en bra idag
Monica

Loppan sa...

Vad mysigt o hemtrevligt det ser ut. Vad är det för fabrikat på rottinggruppen. Blev så frestad att köpa likaddan. Fåtöljerna så ser så sköna ut :-)

Gugis Pärlor sa...

Snygg kombination med den mörka rottingen och blåbärsmjölksfärgade kuddar till!! Söt plantering också! Man börjar verkligen längta till att knåpa på utomhus men man undrar allt... var är värmen?

Kram Gugi

Det vita dårhuset sa...

tack snälla söta :))!!

Och du har det så vackert! fräscht och inbjudande*

Kramar Erika

Moster och jag sa...

Det blev ju riktigt snyggt! och möblerna ser riktigt bekväma ut.

Vädret ser ju lite mer lovande ut till nästa vecka...så kanske äntligen får vi lite värme.
kram Maj-Gun!

Lyckoslanten sa...

Stiligt som alltid hos dig! Hej! Din önskan om varma dagar gick i uppfyllelse! ♥

Nilla Q sa...

Smart att fixa så att allt är färdigt när dt är dax:) Här har värmen kommit nu och vi njuter! Men vi har inte alls fått i ordning, vilket är lite synd. Nu vill man ju inte hålla på o fixa, utan hellre sitta i solstolen och glassa!

Kram Pernilla

lyckobo sa...

Ni har ju redan så sommarfint på altanen, och tygena både på kuddarna och soffan är så snygga!
Vår terass har inga blommor alls ännu, och alla kuddar är i förvar i förrådet än så länge...
Skön helg!

Hanna sa...

Halloj halloj!
Fina överdrag du sytt!!
Hoppas ni fått värme nu, här hade vi riktigt varmt i helgen.. fast lite kallare nu igen :/

Apropå kornell, undrar varför den inte skulle trivas hos er...? de korneller som jag har, ryska kornellen Ivory Halo (min favorit) Sibirica Variegata och Elegantissima är härdiga till zon 5-6 här i Sverige, och vi har zon 4 i Sundsvall. Ni bor väl ungefär i samma höjd som oss, så jag tycker inte det borde vara nåt problem att få den att klara sig. Synd det är långt bort, jag har några skott ivory halo över :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Fröken Fräken sa...

Ja, idag HAGLADE det när jag skulle cykla till jobbet, och nu är det ju ändå juni! Nä nu vill jag sitta i din härliga utegrupp och surpla saft istället ju! ;-D

Cornelia sa...

Vilka härliga dynor. Gillar namnet på färgen också, blåbärsmjölk :).
Ja nu ska vi verkligen hoppas att det blir lite sommarvärme snart så att vi får sitta ute och njuta.

Klaffskåpet passade riktigt bra!

Ses på bloggträffen om inte förr!

kram, Nicole

Anette Ryan sa...

Hej! Så fint du har det. Blir så sugen på lite zinkkrukor och för att inte tala om den där ljuslyktan som lite halvt gömmer sig bakom soffan på översta bilden. Döläcker.
Sedan var ju det där klaffskåpet supersnyggt det med. Vilket fynd du har där.
Jag gillar verkligen att kika in hos dig och se alla fina bilder, ger mig en sådan inspiration.
Kram Anette :-)