måndag, maj 14, 2012

Klaffskåpet kom fram


För en dryg vecka sedan hade vi lite möbelsnurrande på gång här hemma! Jamen - finns det något bättre sätt att verkligen få det storstädat, röjt bland grejerna och samtidigt komma åt dom där stora dammråttorna som gömmer sig vid golvlisterna?? Hur som helst så blev det ommöblerat av praktiska skäl denna gång, eftersom vårt "s.k. kontor" var ett kaos och vi hade en tv för spelkonsoler på övre våningen som jag ville bli av med. I kontoret har hela tiden stått ett stort klaffskåp som från början fanns i den gamla stugan på gården, men jag tyckte det var synd att det skulle stå där inne i skymundan. Alltså: klaffskåpet kom till vardagsrummet, istället flyttade det vita skåpet som tidigare stod bakom soffan till matplatsen, och den vita bänken som stod där innan flyttade istället till kontoret! Dessutom slapp jag alltså den stora tv:n från allrummet som jag nyligen gjorde i ordning för numera finns även den i kontoret.


Skåpet har kvar sin originalfärg på utsidan, men insidan var vid vårt övertagande orange, så jag har målat över det med en likadan blågrå nyans som jag hittade under det orange lagret (lite av färgen skymtar fram runt klaffen). Nu, ett antal år senare, gillar jag förstås inte längre den blå färgen, men frågan är vilken nyans jag ska välja nu? De jag funderar på är vit, kitt eller ljusgrå. Vad tycker du?


Eftersom jag ju är förtjust i etniska inredningsdetaljer så tror jag att det här skåpet kommer göra sig bra i vardagsrummet. Faktiskt så får jag nu riktigt lust att lägga till en drös med färggranna, orientaliska kuddar och mosaiklyktor! Men kanske det får bli först till hösten, då är det alltid skönt med lite varmare och mustigare nyanser.


Hujedamej så ruggigt väder vi har haft på sistone! Hoppas på sol åtminstone en stund i morgon så jag kan börja pyssla lite i trädgården. Idag beställde mannen hem en leverans av något som ska få pryda gården - ni får se (mycket) senare när det är klart! Sen ska jag väl också försöka fixa lite bilder av resten av vårt ommöblerande.

14 kommentarer:

alegni sa...

Åh, så fint skåpet passar just där! Det var nog rätt beslut att flytta det där ni kan njuta av detta mästerverk!
Kramis

Spets och Silver sa...

Skåpet är en riktig pärla! Lyckliga du!

Kram från Nette

Hanna sa...

Vad fint det blev, vilket skåp!
Ja det är snyggt att bryta av med något mörkt :))
Jag tror jag röstar på ljusgrått inuti skåpet...

Ha d gott!
Kram Hanna

Så Vitt Jag Vet sa...

Det var igen lätt grej att kånka runt med i huset.. Men visst passar den fint där... Duktig är du som får saker och ting gjorda.. Tycker att jag inte riktigt får tag i någonting just nu..
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Kamomilla sa...

Vackert! Jättevackert!

Piffa och Puffa sa...

Underbart skåp! Så himla bra med äldre skåp som det får plats med massor i, det är aldrig fel.
Kram

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad kan det vara för spännande?! Kul att se! Och skåpet, vad fin det är! Jag skulle ha vakt kittfärga på insidan! Kram!

Nilla Q sa...

Jättefint skåp! Kul att ändra om lite:)

Kram Pernilla

Lyckoslanten sa...

det händer hos dig! Jag tycker mig se att det där skåpet passar ihop med speciella bordet i ditt vardagsrum! Ja kär nån - vad månne mannen har på gång...
Ha det gott! ♥

Liljas Corner sa...

Passar ju finfint där! Och så måste det ju passa riktigt bra ihop med soffbordet? Och va roligt att arrangera saker där ovanpå! :)

Vad är det ni beställt hem nu? Fast nu kom jag nog på vad du menar! Tror jag... ;)

Cattis sa...

Snyggt skåp som jag tycker du ska måla i kittfärg inuti.

Visst är det kul att möblera om ibland, bara man kommer igång.

Kram Cattis

X sa...

Jätte vackert=) Tycker du har så skön stil...och inspirerande...

Ha en fortsatt bra dag/Kram Lussan

Linda sa...

Vackert klaffskåp! Liknar väldigt mycket ett vi har i allrummet på övervåningen. Men vårt går lite mera åt mörkrött i färgen! Visst skulle det vara snyggt med en drös orientaliska kuddar. Kan riktigt se hur färgsprakande fint det skulle bra! :)

Ha en fin vecka!

Kram Linda

Livet på Vestergård sa...

Klart att skåpet behöver få vara där det syns!
Undras just vad ni ska ha på gården ;0)
Kram kicki