lördag, mars 03, 2012

Snabbstädnings-tips



För en tid sedan fick jag köpa en snygg plåtlåda med lock för en liten peng, eftersom lådan var bucklig på ena sidan. Jag visste inte då vad jag skulle ha den till, men förvaring behövs ju alltid. På vår kökshalvö ligger det konstant fullt med grejer och småprylar, telefonladdare, pennor, usb-minnen, papperslappar m.m. Så nu går det lätt att snabbstäda - bara lyft på locket och rafsa ihop allt krimskrams i lådan ;) Bucklan vände jag bara bakåt, så den syns ändå inte.

Hjärtan på tråd bara växer och växer och växer... Utanför fönstret ser man något som glimmar. Jovisst har jag fortfarande på belysningen i cypressen på altanen :D


17 kommentarer:

Bits and Bites sa...

Jag hittade just din blogg och blev läsare. Jag älskar din stil och snygga foton:)

A House With A View sa...

Ja men du vad himla praktiskt!!!! Och snyggt samtidigt!! En sån låda skulle vi nog behöva alla, för vem har inte en massa bråte som ligger här och där.

Önskar dig en fin lördag!

Stöööörsta kraaaaaaaaamen aka

Kamomilla sa...

Vad praktiskt och även snyggt!!
:)

torparmaja sa...

Hejsan!
Du får gratulera maken från oss, ser att han fyllt tidigare i veckan!
J tackade för gratulationerna tidigare men jag minns inte om jag skrev det då eller om det också var en av de saker jag tänkte göra och sen kom ifrån...
Ha en riktigt skön sportlovs lördag! =)

alegni sa...

det var en snygg box! en sådan skulle jag kunna ha också...
undrar nu var frun har handlat den?

Puumuli sa...

Ja, sådana plåtburkar borde man ha lite varstans så att alla prylar skulle hitta ett hem.. Fint!

Ha en skön helg och njut av solen!

Kram
Sari från Puumuli

lyckobo sa...

Ååå,tack för tipset!!! Smutsrosa blir perrrfekt till,hade ändå tänkt ha något på armarna! Måste börja söka när det blir till ledig dag... ;).
Vet hur det blir med vissa ställen i huset,där det bara samlas allt småbråte...lådan är ju suverän för ändamålet att snabbstäda! Och fin är den också!!!
Skön kväll till dig med!

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Men gud så smart. Man kan verkligen inte få nog av förvaring. Hos oss är det kaos då vi renoverar hall och alla golv... hmm... får stå ut med att här är kaos ett bra tag till så det kvittar nog hur mycket förvaring jag har. :)

Tack för din fina hälsning!

Kram Jenny

Livet på Vestergård sa...

Praktisk och snygg låda! Man behöver ju ha alla småprylar nånstans.
Kram Kicki

Hanna sa...

Vilken snygg låda! Ja plåtburkar o lådor kan man inte ha för många av :)

Julbelysningen har vi också kvar (ute) fortfarande ;)

Ha d gott!
Kram Hanna

Liljas Corner sa...

Problemet med mina snabbstädningslådor är att jag aldrig går igenom vad som finns i dem, och då samlas det en massa som jag glömmer bort att jag har...

Det där muffinsreceptet måste nog provas. Tack!

Härliga bilder från altanen. Där kan man nog sitta och mysa av solen och utsikten. Hoppas våren går riktigt snabbt i år!

Ha en trevlig friluftsdag! Ni verkar få perfekt väder i alla fall. Vi ska på 50-årskalas idag.

Älskade pion sa...

Fiffig du är.;)Blev jättebra.Önskar dig en skön söndag.kraaaaaaaam ulrika

Moster och jag sa...

Bra med snabb städning!
Vi har liknande plåtburkar i webbshopen men de har ljusblå stjärnor på. Riktigt snygga de också!!

Härligt väder vi haft idag.
kram Maj-Gun!

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

Vit Romantik sa...

Så smart med snygg förvaring till tråkiga saker:)Vi har ett litet bord som det ständigt hamnar fulsaker på, kanske en snygg förvaringslåda skulle vara något! Tvivlar på att min sambo lägger sakerna där i ändå, men jag får ju det lättstädat! Tack för tipset;)
Mvh Johanna

Anonym sa...

Ja sådana lådor kan man inte få för många av i hemmet ;)
Jag tog in vår ljusslinga igår... ;)

Kram Malin (live a lot)

Unknown sa...

this is a good solution for mirror http://brabbu.com