torsdag, januari 19, 2012

Metall och fjärilar


På tavellisterna ändrade jag inte om så mycket, men en liten förändring kan också göra stor skillnad, för även där blev det så mycket ljusare. Brickan som står överst kommer från en rea på Indiska och dom mindre ljusfaten under är från rea och loppis. Alla faten har samma metallfärg så jag gillar att dom är samlade tillsammans. På den nedre listen står också tre frostade ljusglas.


Här syns en till ny kudde med en fjäril på (Jaaaa, jag vet att jag är kuddoholic... men det är ju trots allt ett så lätt och billigt sätt att förändra) Fjärilsprinten från Hagedornhagen är jag så väldigt förtjust i, så det kan hända att det blir fler fjärilar i olika former, om jag får tag i några.


I nästa inlägg vrider jag kameran till vänster, mot fönstren, så får ni se att en möbel blivit utbytt mot en annan :) Och ett annat flygande djur som inte är en fjäril!


12 kommentarer:

Kamomilla sa...

Snyggt! Sådär vintrigt som du sa att du vill ha! :) FAST det är fjärilar..

X sa...

Oerhört smakfullt och väldigt vackert! Tack för inspirationen!

Ha en bra dag/Lussan

Mamma till 4 sa...

Så fint du har det!
Man vill bara se mer =)
Kram Mia

alegni sa...

för ett år sedan gillade jag inte alls fjärilar, men det började ändras när jag köpte en fjärilsskylt till uterummet förra våren. nu diggar jag dem, och i synnerhet din print! så fräsch och fin, precis som ditt vardagsrum!
kram!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Dom är inte mina favoritdjur men så här på bild och kudde är dom ju jättefina! Kul att se resten sen! Kram!

En vacker vardag sa...

Åh, det ser sådär lugnt och harmoniskt ut som det brukar i ditt vardagsrum! Fjärilarna som detaljer är jättefina men smälter in just sådär lagom. Man skulle bara vilja sjunka ner i ett soffhörn där :-)

Ha en fin fortsättning på veckan! Kram

Mariette sa...

Snyggt!

De där trycken är väldigt fina...har länge funderat på att köpa en...

Kram Mariette

Liljas Corner sa...

Är det Nelson som flyger på nån av dina krukväxter som vi kommer att få se? ;)
Jag får sån lust att rensa upp hemma då jag ser dina bilder. Och nån fjäril här och där skulle inte heller va så dumt!

Livet på Vestergård sa...

Jag gillar både fjärilen på väggen och på kudden.Jättefina!
Kram Kicki

Vecka - Vecka sa...

Väldigt snyggt! Sån där känsla skulle jag också vilja ha nu. Men lär väl få vänta då vi ska börja renovera.. får se när vi igen har ett vardagsrum..

Systrarna Hjertén sa...

Då är vi två, kuddoholics alltså! Håller helt med om att det är ett perfekt och enkelt sätt att förändra!

Mvh
Frida

marica sa...

den där fjärilsprinten var verkligen vacker. En sån där sak som man gärna stannar och tittar en stund på när man går förbi. superfin