fredag, oktober 21, 2011

Höstens sista bukett


Idag fick jag ett ryck då jag bara måste få samla ihop höstens sista blomster och göra något av det. I bakhuvudet hade jag minnet av att jag hade hittat en bit oasis i förrådet. Vilken besvikelse sen när jag hämtade biten och märkte att den var av sorten ämnad för torra blommor... Nåja, jag kunde inte släppa tanken, så jag chansade och använde biten ändå, det håller så länge det håller. Jag använde mig av pelargoner och dess blad, jordgubbsblad, murgröna, kärleksört och syrenhortensia. Att sen vindruvorna råkade matcha så fint var ju en extra bonus ;)



Trevlig solig helg till er alla!


6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vackra färger!!

Gugis Pärlor sa...

Underbara, varma hösttoner! Trevlig helg!

Kram Gugi

Liljas Corner sa...

Va fint det blev! Härliga höstfärger.

alegni sa...

jättefin bukett! du har verkligen talang för det där.
hihi, jag köpte mörka (ännu mörkare än dina) vindruvor i går och - tadaaa - har dem i en mariksål!
kram och skön fortsättning på helgen!

Stina sa...

Härliga bilder och färger.:-) Stina

Anonym sa...

Vakkert med mariskåler! Hilsen fra Norge