onsdag, oktober 19, 2011

Books for the Home


På tavellisten i vardagsrummet just nu... Kanske märks vad som intresserar mig? Just nu är dom här tre böckerna mina favoriter: White on White, Pale & Interesting och Junk Style. Rätt kul faktiskt att dom har så matchande pärmar :) Det är såklart inte bara hemmet och inredningen som är viktiga, så på den nedre listen (ej på bild här) har jag ett foto av barnen och ett symboliskt "&" med texten Du & Jag på. Ska leta och se om jag hittar något foto av mig och mannen att ställa här också.

Nu har barnen fått höstlov fram till och med måndagen. Lyckligtvis så råkade min långlediga helg infalla samtidigt. Får se då om vi hittar på nåt kul att göra :)


 

9 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Kikar in och önskar er ett skönt höstlov.. Vårt är redan förbrukat... De bökerna kunde jag gärna ha !
Här är det blixt o dunder i kväll ..
Kraam
Sanne

Så Vitt Jag Vet sa...

Glömde säga att jag tycker att din nya header är så stämningsfull !
Sanne

Anna-Lena sa...

Ja, böckerna var verkligen matchande! Är det samma författare till alla? Jag har inte läst nån av dem, men de ser intressanta ut.

Liljas Corner sa...

Va roligt att ni får ha höstlov tillsammans. Jag ska ha höstlov på fredag, men då måste jag mest fixa hemarbeten... Men till frissan ska jag också, det blir skönt.

Jag kikade aldrig i White on white-boken, det får bli nästa gång!

Unknown sa...

Hienoja sisustuskirjoja ja niin kauniisti olet laittanut ne esille osaksi sisustusta. Mukavaa lomaa!

LissenTo sa...

Är det någon av böckerna som du tycker är mer intressant eller läsvärt.

Ha det gott. // Lissen

StrandviksVillan sa...

Svar: Den nyaste av dom, Pale & Interesting gillar jag nog mest av dom, den är mest "jag". Dom är alla tre på engelska, så ännu har jag inte läst så mycket, mest kikat på bilderna.
Jag har bloggat om alla böckerna tidigare, kolla under etiketten Böcker.

alegni sa...

du fortsätter i samma färgpalett som tidigare, och det är väldigt vilsamt för ögonen :)
jag beställde hem en inredningsbok tidigare i veckan för att kanske få lite ny inspiration igen. har haft dåligt av den varan på sistone, men det kanske mest beror på att mitt huvud varit proppfullt med andra tankar...
jaaa, en ny träffis låter alldeles toppen! hoppas vi kan pricka in en sådan snart!
ha nu ett riktigt skönt höstlov tillsammans med din fina familj!
kram

Gugis Pärlor sa...

Intressanta och vackra böcker ska höra till inredningen och fint att kunna ha dem synliga.. blir ju som små tavlor! Ha ett skönt höstlov!

Kram Gugi