torsdag, juli 14, 2011

Betongföremål och trädgårdsprojekt


Härliga sommar, sol, blomster och trädgård! Igår tillbringade jag många timmar ute, med att klippa häck, rensa ogräs (igen!), krafsa bort ogräs mellan gångplattorna, plantera lite (igen :) och bara njuta. Men ajajaj så ont det gör i ryggen och bakpå benen idag :P Jag kom på att jag inte visat den här tjusiga skålen av betong. Den är verkligen vacker med metallbandet runtom. Har faktiskt inte planterat något i den, som tänkt, utan den får innehålla några runda sköna stenar som mannen plockat vid ett tillfälle. Från samma trevliga gårdsbutik kommer även oljelampan och det bulliga betonghjärtat. Ja, förresten, även den lilla fågelholken som syns på översta bilden!


Eftersom det nu råkade finnas några bilder till hands av mitt senaste, och pågående, trädgårdsprojekt så får ni se en liten sneakpeak ;) Projektet inkluderar buskar, varav en uppstammad, ett par perenner, trä, sten och en jättegammal träså. I nåt senare skede får ni nog se helhetsbilder, jag ska bara få detta klart först ;)




13 kommentarer:

En vacker vardag sa...

Här lyser flitens lampa minsann! Låter som det skulle vara en hel del på G i trädgården nu. Vädret är ju perfekt för utomhusjobb nu, soligt men inte stekhett.

Ha det gott! Kram

marica sa...

din blogg är bland det vackraste jag sett! jättefina och inspirerande bilder!

Systrarna Hjertén sa...

Jättefin skål/kruka och vilka härliga bilder för övrigt!

Mvh
Frida

Galleri MochB sa...

Ännu ett spännande projekt! Borde komma förbi på en cykeltur :O)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina bilder på vackra saker i trädgården, jag blev nästan lite pysslig när jag såg allt det fina.
Agneta kram

Tulipa sa...

Hej Ann-Christin!

Vad duktig du är som grejar och fixar! Sånt är ju så roligt! Och sen att få piffa till det med fina detaljer är ju extra kul...

Önskar dig härliga dagar!

Kram Mariette

Livet på Vestergård sa...

Det kommer att bli snyggt har jag på känn :) Det ska bli roligt att se helhetsbilder.
Jag har flera projekt på gång samtidigt. Trädgårdsprojekt som ska göras klart och i dag har jag målarkläderna på :)
Må så gott! Kram Kicki

Kamomilla sa...

Det är nog nåt speciellt med betong... :)

Ord & Känsla sa...

Fint med betong, jag fick några fina saker av betong när jag nyligen fyllde. Nu längtar jag efter att få fylla vårt uterum med fina saker och göra färdigt mitt sommarprojekt till detsamma!

Kram Helena

Älskade pion sa...

Åhhhh,vad mycket fint..längtar tills jag får se ALLT:;)ha en skön Fredag vännen.kram Ulrika

Fairytale sa...

Verkligen fina betonggrejer och vad du grejar i din trädgård, ska bli kul att få se när allt är klart.
Hahaha, känner igen smärtan som du beskriver, fick det själv när jag grejade ute på landet med rabetter och planteringar, kunde knappt gå dan efter för att det gjorde som ont.
Önskar dig en mysig fredag!!
Kramiz

Louise sa...

Oj så flitig du är!! och betongsakerna är alla så fina!

Livet på Vestergård sa...

Halloj!
De vita rottingtolarna har varit kasserade ett par år nu och därför satte jag ut dem på verandan. De blir nog inte i bättre skick av att stå där .
Den uppstammade blomman har jag tyvärr glömt namnet på...
Ha en skön helg!