torsdag, januari 27, 2011

Kika in i mitt nya skafferi!

Äntligen, äntligen! Jag har fått mitt efterlängtade skafferi! Ja, om man kan kalla det för skafferi vet jag inte, men det ligger väl i betraktarens (och användarens) ögon? Nu när det väl är klart förstår jag inte varför det tog oss så länge att börja på... Det blev en snabb och framför allt billig make-over, ca 30 euro kostade skenorna och konsollerna, hyllplanen fixade mannen till själv och färgen hade vi redan hemma. Väggarna är varken spacklade eller jämna, men jag rollade dom med vit färg för att fräscha upp.


 
 

Kakburken (Ib Laursen) är en nyinskaffning som jag fick tag på för halva priset. Det lustiga var att jag hade spanat på den här burken på nätet dagen innan! Nu har jag nånstans att göra av allt som inte riktigt får plats i köket, tex servetter, kökshanddukar, bakningsgrejer, tomma burkar och extra torrvaror.

 

Om ni undrar hur det såg ut tidigare i den här lilla, lilla skrubben under trappan så kan jag säga som så att man fick hålla emot när man öppnade dörren, för att inte en massa grejer skulle ramla över en... Fortfarande är inte skafferiet helt färdigt. Längst in kommer en rad med trådbackar och så har jag en korg för returflaskor och så ska även hushållspapper och toapapper samt en del lådor med diverse småplock få plats. Skulle vara trevligt med en sån där liten Skafferi-skylt också, för det händer sig faktiskt ibland att folk misstar dörren för toadörren ;)

  
Före-efter. Nelson inspekterar vad jag har sysslat med.

Nu får jag ta mig i kragen och börja röja och städa här, det ser ut som om en tornado dragit fram här på grund av detta projekt nämligen. Tänk att det alltid blir så stökigt när man ska försöka göra snyggt och prydligt...? 

37 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj så fiffigt. . . Ska snart ta mig i kragen och städa ut att bråte ur vårt skafferi. . . Det ser för tillfället ut som en avstjälpningsplats

Kajsa sa...

Jättefint!! Bra med "extra" utrymme åt alla saker som man inte använder dagligen!

alegni sa...

i LOVE it! skulle sååå gärna ha ett själv. kanske jag bygger om mitt kontor till skafferi och flyttar kontoret till det blivande gästrummet ;)
ha en finfin dag!

Villa Solgården sa...

Vilken lycka! Och vilken inspiration... jag suger åt mig... och kan heller inte fatta varför vi aldrig gör klart vårt skafferi, som vi påbörjade för något år sedan... men snaaart, snaaart..!!

Tack för fin inspiration!

Sanna

Hanna sa...

Ser alldeles underbart ut!!
Längtar tills vi ska bygga skafferi! Tack för inspiration!

Ha d gott!
Kram Hanna

Livet på Sjögård sa...

Nej men tänk, jag är helt i samma göror :)
Det blev jättefint!
Åh, ja bara längtar till att mitt ska bli färdigt...

Anonym sa...

Oj va fint det blev, man blir själv inspirerad, hälsningar gåbbinas moster.

Lina sa...

Wow!! Ursnyggt!! Perfekt storlek på rummet...

Önskar att jag också hade en liten skrubb att piffa till...

Å vilka fina presenter du fick!!

Önskar dej en skön dag, även om den innehåller städning...

Kram*

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vilka härliga och inspirerande bilder! Du visar hur fint det kan bli med lite enkel renovering.

Må gott!
Katarina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag önskar verkligen att jag hade plats för ett skafferi!! Du har fått till det jättefint.

Stor Kram Annelie ♥

Annies Blå sa...

Åhhh vad snyggt! Genast börjar min hjärna gå på högvarv var vi skulle kunna få plats med ett skafferi. Tyvärr är det nog skrubben under trappan som vore mest lämplig för oss också, men då blir vi utan städskrubb (och jag föreställer mig att man kan behöva en sådan också...)Så jag får så lova att njuta av dina (och andra bloggares) skafferibilder och i stället trycka in alla mina grejer i pyttesmå köksskåp ;).
Kram/Annie

Så Vitt Jag Vet sa...

Vau vilket fint skafferi du fått.... Så vackret inrett...
Ja det brukar vara så att när man fixar ettställe så blir det högar nån annanstans.... Man borde kanske vara bättre på att ge bort eller slänga sker man inte behöver....
Ha det bra..
Kraam
Sanne

Nilla Q sa...

Så praktiskt att ha ett skafferi! Och när man gör det så snyggt som ni har gjort är det ju en njutning bara att titta in på alla fina saker:-) Härligt!!

kram Pernilla

Liljas Corner sa...

Grattis till skafferiet! Blev ju riktigt bra! Jag städar i köket idag och det skulle nog inte va så dumt med ett skafferi här också... Men om vi nu skulle få skrubben i tvättstugan gjord så hjälper det en del. Om skenorna och konsollerna är så billiga kanske vi skulle kunna ta itu med det! Jag har bara sett pris på märkes-system och dom e sååå dyra...

Ha det bra! Nu ska jag bege mig till Ö:mark och hälsa på mormor & morfar som sitter hundvakt då m&p är i varma soliga Egypten...

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Suuuperfint!!!!

Linda sa...

Härligt Härligt! Jag vill också ha ett skafferi!

Ha en skön måndagkväll!

Kram Linda

Susanna sa...

UUUNDERBART! Så snyggt!!!!
Skafferiskylten som vi har är köpt från Lundagård. Billigt, snyggt och enkelt att få hem ;).

Skön helg!

All The Things I Love sa...

Ett skafferi borde nog alla ha! I vårt kök ramlar det ut saker vilken skåpdörr du än öppnar :)

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
härligt med ett stort skafferi så snyggt inuti också
Ha det fint kram Tina

Louise sa...

uj uj så fint!!! Både praktiskt (man har ju en massa grejer som man har svårt att få inklämda i köket) och vackert!! ;)

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint skafferi :) Önskar vi hade nåt utrymme jag kunde förvandla till ett skafferi ;) Ha det bra!

Gugis Pärlor sa...

Perfekt! Detta skulle jag också önska mig! Snyggt att ha sådan ordning och reda ;O)

Kram Gugi

Fairytale sa...

Åh, så fint! Gillar verkligen kakburken, riktigt snygg.
Skönt att få undan lite större föremål och en del torrvaror.
Det är så kul med före och efterbilder, så man kommer ihåg hur det såg ut innan.
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Snyyyygt! :)

V.V

Galleri MochB sa...

Very nice! Drömmer också om ett skafferi under vår trappa, har tom skylten på dörren... Men tyvärr så har vi både golvvärmerören där och centraldammsugaren, så hmmm det funkar inte riktigt med ett fräscht fint skafferi. Lyckans dej :O)

Jessica sa...

Hej,
åh vad fint det blev!
Nu blev jag inspirerad att måla vårt lilla förråd under trappan.
Där är idag någon märklig gul-aprikos färg och prylar till förbannelse....

må gott trots kylan! Gulliga bilder på Nelson, han ser ut att ha det skönt!

kram
Jessica

Monkan sa...

Skafferi, de-fi-ni-tivt :) Oooh så fint, sån härlig lyx.

Lyckoslanten sa...

Verkligen! Det var en fin make over! Tänk vad somliga får till det! ;o) Det värsta är ju att hitta plats åt det som fanns innan, men det löser du snart! ♥

Englagård sa...

Vilket härligt skafferi du fått dig, jag önskar mig också ett sådant men det finns ingen plats för det här. Men jag har ju faktiskt ett riktigt stort och bra skafferi ändå så jag ska väl inte klaga. Kanske man skulle göra en makeover där, nån gång...vilket år som helst:)

Kram Karina

Snäckskalsdalen. sa...

Å, så fint du har fått det och vilka snygga burkar och korgar och lådor du har och det ser så ordningsamt ut.
Verkligen läckert!
Agneta kram

Kamomilla sa...

Det blev jättefint!

Älskade pion sa...

Guuuuud,vilket snyggt skafferi,skulle kunna dö för det där skafferiet.;)Kramar Ulrika

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Tack för din fina kommentar inne hos mig.
Fredric börjar äntligen känna sig lite piggare efter 1 månads dialys här hemma.
Nu börjar dom titta efter en lämplig donator igen,så jag/vi håller tummarna för att det inte ska ta så lång tid den här gången....

Din skafferi är kanonfint, så lantligt o härligt!
Ordning o reda pengar på fredag! Fniss....
Jag önskar jag hade hälften av din fina ordning i mitt skafferi. Fniss....

Hoppas att du får njuta av en sköön söndag med familjen!
Kram Therese

Anonym sa...

Jättesnyggt skafferi och inspirerande blogg!! Jag ska oxå försöka övertala maken att äntligen få vår skrubb under trappan åtgärdad (läs: flytta ut alla hans verktyg o andra grejor som nu mest bara ligger där och skräpar ;)
H. Christina

Liljas Corner sa...

En utflykt på isen låter jättebra. Vi får passa in det nån fin söndag!

Nu ska jag måla väggarna i vår skrubb, bara jag hittar rollern :)

Susanne sa...

Jättefint, skulle jag också vilja ha ;)
/Susanne

Kia sa...

Hej!
Bra att utnyttja skrubben till skafferi! Jag skulle också vilja ha ett stort skafferi. Framtidsplaner!
Ha en bra vecka!

/ Kia