onsdag, januari 26, 2011

Inredningsgåvor och inredningsföreläsning

Då har återigen över en vecka passerat utan inlägg ifrån mig...  Så kan det bli ibland, men nu är jag tillbaka :) I förra veckan hade jag nöjet att träffa Ingela igen, alltid lika trevligt och jag tror vi kunde babbla på hur länge som helst. Hon hade med sig en gåva till mig, två stycken vackra Poste Cartale askar och en sten. Tusen tack!! Blir perfekt vid mitt skrivbord. Nu får jag fundera ut nåt tjusigt till dig när vi träffas nästa gång - snart! ;)

 

Nu har jag precis ringt och anmält mig och en likasinnad väninna till en föreläsning med ingen mindre än Anna Örnberg! Verkligen något att se fram emot den 15 mars. Om du är intresserad att delta kan du anmäla dig till vuxeninstitutet! Själv har jag hennes första bok 'Inred och dekorera ljust och lantligt' och har funnit massor med inspiration från den. Bland annat en tavla jag gjort som ni sett i det här inlägget.



Idag har vi över tjugo grader kallt - igen! För ett par dagar sedan var det en grad varmt... Tvära kast minsann. Nelson-kissen ligger helst av allt inne och har det skönt i värmen. Själv ska jag fortsätta med ett projekt vi har påbörjat här inne... Något jag har väntat på jättelänge. Först måste det målas några gånger. Visst ska ni få se när det är klart ;)

12 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Samma askar som jag har!
Här vill nog både djur och människor stanna inne, precis som Nelson. Liite varmare kunde det vara, även om det är vackert ute.

Jag vill också komma på föreläsningen, måste se om jag hittar körsällskap!
Ha en bra dag! Ska bli spännande att se vad ni har för projekt på g nu :)

Livet på Vestergård sa...

Nelson gör nog alldeles rätt :) Brr...vad det är kallt i dag. Jag har också anmält mig till föreläsningen med Anna Örnberg. Det ska bli riktigt intressant!
Kram Kicki

Åppå Källbackan sa...

Men det där med att blogga.... det är ju sånt man ska göra när man har lust, inte för att man måste :)
Jättefina askar! Och den där katten, den är så vacker!

Kram Sandra

Lyckoslanten sa...

Så fina gåvor av fina Ingela! Här har du en till som har anmält sig, men bra du gör reklam eftersom det finns många lediga platser ännu!
Ha en bra dag! ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj vad synd att jag är så långt borta.... Skulle gärna komma på den föreläsningen...
Roligt att höra av dej igen.... En vecka går fort då man jobbar och står i...
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Louise sa...

Fina gåvor!! Och jätteskoj med föreläsning, synd att jag bor så långt bort...

Villa Humlebo sa...

Vilka fina askar!
Vår katt vill helst också vara inne nu, men vi har inte lika kallt som ni.. men jag fryser ialla fall! =)
Kram Mia

Nette Cecilia sa...

Fick en inbjudan att komma till detta tillfälle men min arbetstid ??? är av den besvärande sorten,så mysig din kisse är ,kram Nette

Fröken Fräken sa...

Vilken livsnjutare! Man skulle kanske testa att ligga och mysa på mattor lite mera? Det påstås att det ska bli nollgradigt här imorgon, fast det just nu är -19.. hm.. går det så vore det ju jättetrevligt! :-D
Och snygga askar så klart.

Fairytale sa...

Vilken härlig bild på katten, ser ut att njuta riktigt ordentligt ;)
Väntar med spänning på att se vad du håller på med!
Önskar dig en fortsatt trevlig vecka.
Kramiz

Galleri MochB sa...

Finfina askar! Hon är nog så snäll den där Ingela ;O) Låter spännande med ditt målarprojekt. Vi ses på föreläsningen. Antar att du fått samma brev som jag ;O)

alegni sa...

åh, att få dyka in med ansiktet i den där mjuka kattmagen...
roligt att du gillade askarna.
kunde eventuellt tänka mig att gå på den föreläsningen jag också, men vi får se hur det blir.
kramis