torsdag, september 23, 2010

"Allt jag omger mig med..."


Bilder: Sköna hem

Denna kväll vill jag visa er ett par bilder från ett väldigt, väldigt vackert hem - helt i min smak! Ser så otroligt mysigt och hemtrevligt ut och jag njuter av att se nyanserna, materialen och detaljerna i bilderna. Mmmmm... Fler bilder och text finns här. Jag har nästan bestämt mig för att vi också ska ha en liknande taklampa i vardagsrummet. :)

I morse hann jag inte ens vara en timme på jobbet förrän jag fick migrän... Lyckligtvis har jag bara upplevt det en gång tidigare, men just därför kände jag genast igen symptomen denna gång. Usch, det är verkligen hemskt och kan inte jämföras med vanlig huvudvärk! Nu, efter tolv timmar, är jag fortfarande inte helt i skick, men efter en ordentlig nattsömn ska det väl nog ordna sig ;)

Tomorrow - friday!

24 kommentarer:

En vacker vardag sa...

Håller med om att det ser jättemysigt ut. Jag tyckte om sänggaveln.

Migrän är inte roligt. Jag har lidit av migrän och huvudvärk i många år. Som tur finns det ju bra mediciner. Hoppas du repar dig till helgen!

Ha en skön fredag!

Hem och Harmoni Marie sa...

Ser verkligen mysigt och taklampan är superfin!
Hoppas du mår bättre imorgon... kram Marie

(eddas) sa...

Riktig flotte bilder...
ha en kos kveld.....
edda<klemmer

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad jobbigt med migrän..hoppas du mår bättre nu!

Vilket vackert hem, den fina sängen ser väldigt inbjudande ut, är såå trött;)

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Moster och jag sa...

Hoppas du har kryat på dig! Säkert jobbigt att ha migrän, själv har jag aldrig haft det.
Vilket härligt hem... skönt att drömma sig bort. Gäsp....

Limetwig sa...

Ja verkligen vakra bilder som man vill kliva in i!
Migrän är inget kul... har sjölv också haft det ett fåtal gånger. Villa verkar vara bästa medicinen, på mig i alla fall!
Ha det bäst! Åse

himlaverket sa...

Migrän är pyton, jag har alltid en migräntablett i väskan för att stoppa det i tid, annars kan det hålla på i dagar. det räcker med en stark tantparfym för att utlösa det.
Vilka vackra rum du visar....
utlöser INTE migrän;)

Lyckoslanten sa...

Hoppas du slipper den där migränplågan i fortsättningen!
Jättefina bilder från det varma hemmet och vilken fin rubricering!
Njut av fredagen! ♥

alegni sa...

ouch, migrän är inte kul. hoppas du mår bättre idag. själv fick jag ont i halsen igen igår och hade t.o.m. lite feber på kvällen... och jag som planerat att shoppa hela dagen idag - först med en kompis från förmiddagen och sen med en annan i eftermiddag :/ får se om jag orkar.
verkligen fint hem på bilderna. kan du tänka dig - en sådan lampa har jag också funderat på ibland, fast en sådan med kristaller pinglandes inuti. tror dock att modellen är för stor för vårt lilla vardagsrum.
kram

Nilla Q sa...

Vilket mysigt hem, jättefina bilder!
Hoppas du mår bättre idag. Har aldrig haft migrän, men väl huvudvärk så att jag blir sängliggande - och det är jobbigt bara det.
Du får ta det lugnt och vila i helgen.

Kram Pernilla

klipposfia sa...

Blä för migrän! har haft det i många år och jag har ännu inte lärt mig riktigt vad som utlöser det för mig....allt från starka dofter till ohälsosam mat och för lite motion...skumt! Hoppas du klarar dig länge till nästa gång och att du får meducin!

verkligen sköna bilder:) och äppelmosen, oj oj vad mums:)

Snäckskalsdalen. sa...

Migrän - oops, det hade jag ofta när jag var som mest upptagen med arbete osv.....den kom som ett brev på posten på lördag när jag kopplade av.....ibland tänkte jag att det här går inte, nu spricker hela huvudet. Sedan fick jag en tablett, sumatriptan, och det gjorde susen.

Ja, vilket hem!!! Så vackert in i minsta detalj.....suck!

Agneta kram

Ann-Lis sa...

Bilderna är oxå helt i min smak. Så mysigt hem! Usch va tråkigt för dej med migrän. Hoppas du mår bättre nu. Själv har jag aldrig haft migrän så jag vet inte vilken plåga det är...som tur är för mej.
Krya på dej!

Gugis Pärlor sa...

Hoppas att migränen har försvunnit vid det här laget!? Jättejobbigt! Fina interiörer du har hittat. Sänggaveln skulle jag inte säga nej till!!

Kram Gugi

Livingroom sa...

Du har hittat fina bilder. Just i min stl. Sängen ser underbart mysig ut. Lampan fin och den fina buskiga växten är ju som pricken på i:et.
Ha en en fin helg , hoppas inga migräner dyker upp.
Kram,
Lotta

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Vita Lyckan sa...

Migrän är verkligen skit. Hoppas att den ger med sig snart. Kaffe och mörk choklad skall funka lite. Har jag hört. Själv är jag lyckligt ovetande om migränens plågor.

Väldigt fint hem du visade bilder på.

Ha en trevlig helg!

Kram, Karin

Sofie sa...

Härliga inspirationsbilder du bjuder på!

Usch då för migrän, hoppas du är piggare nu så du får njuta av helgen.

Trevlig helg!
Kram, Sofie

Sanna sa...

Vilka fina bilder!Gillar också detta fina hem.

Jo vi skall sälja vår bostad, eftersom vi skulle vilja ha ett rum till (nu bor vi i en trea).
Egnahemshus kommer vi säkert aldrig att köpa- i alla fall inte så länge vi bor här i huvudstadsregionen där bostadspriserna är skyhöga. sedan då vi har sålt våre lägenhet så börjar vi säkert titta efter radhus eller eventuellt parhus. Visst skulle det vara härligt med en egen liten gård. Ni som bor i hus njuter säkertb av egen gård, trots att det är mycket jobb med det också.

Ha en skön helg!

Elin Damberg sa...

Jo, det var vackert.

En stor fet knallröd matta till allt det där milda så är man hemma sen. ;-)

Elin Damberg sa...

Och många krya på dig-kramar till dig!

Älskade pion sa...

Usch stackars dig,hoppas att du snart känner dig bättre. Kramar Ulrika

Louise sa...

Har aldrig upplevt migrän men alla säger att det är fasansfullt ;( Hoppas sömnen gjorde sitt!
Vilket fint hem! Gillar speciellt mycket sovrummet!!

Tidsmästarinnan sa...

Hej!
inredningstidningar är min drog... fast nuförtiden finns ju massor av inspiration här på bloggarna också :-)

Kram på dig och hoppas du slipper migrän i fortsättningen, jag hade litegrann när jag var typ 20 år men nu är det länge sedan tack och lov.
Susanne