måndag, juni 28, 2010

En riktig sommarpärla

Hoppsan, så fort den senaste veckan gick! Jag jobbade fram tills torsdag kväll och sen blev det midsommar och SEMESTER!! Midsommaraftonen tillbringade vi vid mina föräldrars sommarstuga och midsommardagen vid våra vänners sommarstuga och söndag vid mina svärföräldrars dito. Sjöliv från början till slut :)

 

Nu får ni se en hel massa med bilder ifrån väninnan M:s och hennes familjs stuga. Den finns ute på en helt egen liten holme, med andra ord havsutsikt åt alla håll. De köpte stugan så sent som i juli förra sommaren och har verkligen gjort ett bra jobb med att rusta upp den tidigare väldigt nedgångna stugan till ett ljust och fräscht ställe.




Allting går i vitt, svart och grått med genomtänkta detaljer. Bra smak, det har hon! Det runda fönstret är nyinsatt och passar helt perfekt i det lilla köket. Eftersom köket inte ännu är helt klart så visar jag inte helhetsbilder därifrån.

  
  

En härlig blandning av gammalt och nytt. Det finns tre små sovrum i stugan och i flickornas rum har hon inrett med lite röda detaljer.

 

 

Hemsnickrat möblemang utomhus. Hängmattor svajande i vinden, slänggunga och badtunna. Sandstrand på ena sidan holmen och båtplats på den andra. Ett trädäck ska småningom byggas utanför stugan. Vet ni vad? Där skulle jag lätt kunna stanna läääääänge... :) 

 

Tusen tack för er gästfrihet, allt gott att äta och mysigt att bara vara där!

26 kommentarer:

alegni sa...

åhh, så fint - preciiiis i min smak! där skulle jag nog också trivas!
hoppas ni får en RIKTIGT skön semester, hela familjen! kramis

Galleri MochB sa...

Ja jisses vilket härligt ställe ;O) Kul att se vad som hänt sen vårt senaste besök. Vackert, vackert!
Ses väl ikväll...

Ann-Catrin sa...

Fantastiskt vackert... så vilsamt och finstämt.. där kan jag tänka mig att ni trivdes


ha en fin vecka
kram
A-C

Sanna sa...

Vilken underbar stuga!!Ja där skulle man säkert trivas länge så mysigt som det ser ut!
Ha en riktigt skön semester!

Kram Sanna

p.s. jag vill gärna se bilderna som du tagit på din dotter. Du kan mejla mig: sannasblog@hotmail.com

Det vita dårhuset sa...

Underbart Underbart !!!!!

Hoppas du har det bra på andra sidan strecket ;o)

Kramar Erika ♥

Susanna sa...

Åh så fint! Och underbart att få vara ensamma, ett riktigt paradis ju :) Det är allt lite så man blir lite avundsjuk ;)

Ha en trevlig semester!
/Susanna

Lyckoslanten sa...

Men så fiiint! Otroligt att de har hunnit få det så stilfullt och trivsamt på ett år! Förstår att du ville stanna där! Njut nu av semestern din! ♥

Annies Blå sa...

Vilket underbart sommarställe :)! Så ljust och fräscht. Önskar dig en skön semester! /Annie

Pink and white dreams sa...

Det ser för härligt ut! Förstår att ni trivdes. Vi drömmer också om ett sommarställe.
Kramar Sabi

Sabina sa...

Såmysigt det ser ut där och vilken utsikt! Måste vara underbart att få ta sig dit ut och bara njuta av lugnet och allt det vackra, både inne o ute.
Skön vecka till dig A-C!
Kram S.

Eva Linnea sa...

Så inspirerande!!!
Kram Eva Linnea

All The Things I Love sa...

Oj, vad fiiint :)

Monica sa...

Vilket sommarparadis! Så ljust och fint och mycket smakrikt inrett.

Kram Monica

Mia sa...

Tack själv, vid nästa besök kanske det är mer "piffat" och klart. Och inte att glömma, båtutflykten!!!

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, vad ska man säga.....hmmmmm....om jag hade velat ha en egen holme.....? Gissa! Med världens finast inredda hus på.....gissa!
Så läckert, hälsa din väninna det!
Härliga bilder!
Agneta kramar

Louise sa...

Oh så fint med så mycket vitt i kombination med svart!! Jag märker att jag börjar gilla det allt mer. Du har tagit verkligt vackra bilder också! Skira, några utebilder nästa trolska. Lyckat! Ha en jätteskön semester! Kramis

Moster och jag sa...

Vilken mysig sommarstuga! Den skulle man verkligen kunna ha. Jag gillar blandningen av vitt och svart.

Vi hade också en riktigt härlig midsommar vid sommarstugan.
Njuuuttt..... av semestern!!!

Millas hem sa...

Underbara bilder därifrån! Ser verkligen rofyllt ut!

Kram Camilla

Hanna sa...

Så fint.
kram'
Hanna
blommorifonstret.blgospot.com

Liljas Corner sa...

Just en sån villa drömmer jag om! Det blir nog att sälja huset och köpa två renoveringsobjekt istället, haha :)

Jättehärliga bilder i solnedgången.

Livet på Sjögård sa...

En sån fin liten holme, dit skulle jag oxo kunna flytta ;)
Hoppas du får en skön semester :)

Grodmamman sa...

Vilket mysigt ställe! Och vilken vacker utsikt!
Kram

Kamomilla sa...

Vilket ställe!

Älskade pion sa...

Förstår om ni trivdes där,vilket vackert litet sommar ställe. Kram Ulrika

VITA NYANSER sa...

UNDERBART fiiiiint!!! Så kul att du bjuder oss på det! Och så snygga bilder, jättebra fotat!

Kram L-L

Maria sa...

Vilka härliga sommarbilder, och vilken fin och mysig stuga dom verkar ha, så fin inredning.

Kram Maria.