tisdag, mars 30, 2010

Ägg, salt och kaffeslurk

Idag kunde jag inte hålla mig från att ta fram kameran ändå, abstinens för att jag lät bli igår? Man kan väl inte skylla så mycket på mulet väder då man har en systemkamera, istället gäller det att testa och trixa för att få ett resultat. Den här gången blev det vita och turkosa påskbilder.


 

Den vackra vita ägglyktan köpte jag i fjol på efter-påsk-rea på Indiska. Lilla glaskoppen med lock vet jag inte riktigt vad den har/ska användas till, kanske saltkopp. Den har äldre sonen haft med sig hem till mig. Eftersom jag - tydligen - inte äger några äggkoppar så fick den agera som sådan på några bilder.


 

Jag är inte så mycket för de färggranna påskfjädrarna utan skulle hellre ha vita. De enda jag hade hemma var änglavingarna från i julas, så nu blev turkosa glasflaskan bevingad, hihi!

 

Kaffepannan får jag väl hänga på kvasten då, när det bär iväg :D
Ha en fin påskvecka allihopa!

29 kommentarer:

Limetwig sa...

Då ses vi i blåkulla :)
Visst är det svårt att låta bli att fota när man ser de där bilderna framför sig! Ha det bäst idag! Åse

Mille sa...

Kvasten står utanför min dörr så vi ses väl på blåkulla :)

Gulligt ägg!!

Noga Utvalt sa...

Grattis i efterskott!
Har inte hunnit kika runt på ett tag o ser att jag missat en hel del!
Hoppas du fick en fin födelsedag!
vad hiottar du på idag? Själv jobbar jag sista veckan och ikväll blir det till att klä påskriset med skrållan!

Ha det gott!
Kram Nadja

Livingroom sa...

Hejsan! Jättefina bilder. Har inte hunnit fota så mycket i hemmet på dens enaste tiden och blir riktigt avis när andra har så fina bilder... Gillar det vita och turkosa... vacker kombination. Mina häxor är så stora att de inte flyger mera.De bara väntar att påskharen skall komma med ägg i strumpan...
Ha det så bra,
-Lotta-

Hem och Lycka sa...

Vackra bilder..

kram Mia

alegni sa...

jo, eftersom vi inte hinner ses imorgon, ses vi på blåkulla senare i veckan i stället. ska polera min kopparkanna idag ;)

jag tycker om den där turkosa färgen!

tänk att det ska vara så svårt att hitta vita fjädrar! kanske man kan bleka de där färggranna ;)

ta det lugnt, vännen...
kramkram

Lyckoslanten sa...

Ja, du är nog inte beroende av ljuset så fina bilder som du tar! Vita fjädrar köpte jag på Tiimari. Du kan komma hit och hämta äggkoppar... Birka, kycklingar, gäss, färgglada i minut och parti! ;o) Syns på Blåkulla då...

Eva Linnea sa...

Turkost & vitt var fina påskfärger ihop! GLAD PÅSK önskar Eva Linnea

Kamomilla sa...

Jättefina bider, jag gillar färgerna i dem. Ägget är vackert, vågar man ha det tänt längre eller blir det jättevarmt?

Galleri MochB sa...

Kanske vi ses vid påskbrasan ;O) Turkost är alltid vackert, och ägget var mysigt.

House number 15 sa...

Fina bilder du bjuder på!! Dessa gamla turkosa flaskor är så vackra, har några stycken, får alltid med mig nån hem från loppis.

Ha det gott!!
Kram C

♥Min Eden♥ sa...

Det var en alldeles utomordentlig vacker kaffe kanna..jag har varken kaffekanna eller kvast...kan jag få sitta på med nån till blåkulla?

Fröken F sa...

smyger mig in här och beudrar din blogg:) vackra bilder du tar. Om du är sugen på att tävla, så titta in hos mig för att delta. Trevlig Påsk!

Fröken Fräken sa...

Det var en rackarns tjusig ägglykta! Och man kan knappt tro att den kommer från Indiska, de brukar ju vara mer kända för lite mer "brokiga" saker.

Bara en arbetsdag kvar sedan påskledigt, tjohooooooo!

Lyktor och Tyg sa...

Härliga bilder att titta på. Jag gillar inte fjädrar jag heller, utom vita. Det kan jag tycka är fint ett ris med vita fjädrar i.
KRam Kristina

Lyktor och Tyg sa...

Härliga bilder att titta på. Jag gillar inte fjädrar jag heller, utom vita. Det kan jag tycka är fint ett ris med vita fjädrar i.
KRam Kristina

Vintage House sa...

Härliga bilder, jag längtar tills vi kan köpa våran systemkamera...
en stor kram till dig
sandra

Louise sa...

Den spetsiga ägglyktan är jättesöt! Fotot med kaffepannan och "piggen" är tjusigt!!

lilla a sa...

Fina bilder.

Huset vid ån sa...

Så fint du har gjort..Lagom är bäst! Önskar dig en Trevlig Påskvecka! Kramis Therese

Jenny sa...

Jättefina bilder som alltid här hos dig Vännen!

Ha en trevlig påskvecka du oxå:)

Kraam Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Tack Ann-Christine för att du så troget följer min blogg och ger mig söta kommentarer :)
Det betyder mycket att ha läsare som dig!

Vilka vackra ägg och påskbilder du visar! Har inte hunnit påska till det hemma så då är det desto roligare att kika in hos er andra bloggare och se vad ni gjort i ordning för fint :)

Förstår att det blev en knepig situation där vid jaktlagsmiddagen när bloggämnet kom upp. Jag hade reagerat som du...man vill inte ge sig i konflikt med någon under en trevlig middag men samtidigt inte sitta tyst och lyssna på något som man inte tycker stämmer.

Ha det gott och tack än en gång för alla dina besök!

Kraaam, Carina

klipposfia sa...

stämningsfulla bilder så påskfeelisen infinner sig:) skön påsk till dig!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fantastiskt vacker ägg-lykta! Snyggaste på länge och läckert arrangerat som vanligt hemma hos dig i Strandviks Villan!
Kram
Agneta

Hvita Hjärtat sa...

Så fina bilder du tagit trots mulet väder! Jag läste ditt tidigare inlägg först nu angående kritiken mot oss som bloggar. Jag har stött på precis samma åsikt, och tycker det är så idiotiskt! Det är så typiskt våra trakter att man ska vara så osynlig och omärkvärdig som bara möjligt. Därför vågar man knappt säga åt nån att man har en blogg eftersom man genast får en stämpel då som ytlig, självupptagen och skrytsam. Själv älskar jag att besöka andras bloggar - bättre inspirationskälla finns inte enligt mig! Jag har varit bloggföljare långt innan jag startade min egen. Så vi ska absolut fortsätta blogga tycker jag :o) om man inte gillar bloggar så behöver man ju faktiskt inte besöka dem!

Kram på dej!
Jennie

Hvita Hjärtat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Älskade pion sa...

Vad fint du har påskpyntat.;) Jag är heller inte så mycket för starka färger runt påsken,gillat vitt och beige ja. ;)Ha en skön kväll. kram ulrika

Dona blogg sa...

Fina bilder!
Denna vecka har jag äntligen kommit igång att öva med min systemkamera. Massor att lära... men kul.

Glad Påsk till dig!

Livet på Vestergård sa...

Vita fjädrar hittade jag till min förvåning i vår bybutik. Jag köpte nästan hela lagret :)
Ägglyktan var verkligen tjusig!