måndag, februari 22, 2010

När man har ångan uppe...

Full fart fortsättningsvis här i StrandviksVillan! Nu har jag sytt nya gardiner till köket och fått upp dom också. Tyget var ett sånt där "kärlek-vid-första-ögonkastet" som jag köpte redan i höstas nångång, fast jag inte visste vad jag skulle göra av det. Nu är jag supernöjd med dom nya rullisarna!


Sen jag fotade i morse har det tillkommit några nya saint paulior på fönsterbrädan. Nedan ser ni det söta rosenmönstret lite närmare. Café-längderna gjorda av gamla lakan behöll jag för dom gillar jag så mycket. Kan hända det hamnar några rosenmönstrade kuddar i kökssoffan också :)



Baka baka liten kaka...
En hel massa ljuvliga drömmar bakade jag i morse.



Rulla rulla liten bulla...
Fast det var inte bullar utan baguetter jag gjort, totalt sexton stycken uppdelat på två dagar! Fyllde dom med gräslöks-färskost och sesamfrön ovanpå. Någon har visst provsmakat där ;)


Mannen var så snäll och kokade middagen ikväll medan jag slappade på soffan (obs! händer sig väldigt sällan!) Kunde inte varit särskilt kul eftersom köket såg ut som om en tornado dragit fram där... Men sen diskade jag undan allt, det tog en bra stund. Nu ska jag gå och ta hand om lite tvätt - något man aldrig blir klar med... Ha det bra alla ni fina!

19 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Du har verkligen ångan uppe du! Men det är roligt när man känner att man är inspirerad och får mycket gjort.
Snygg rullgardin du gjorde!

Liljas Corner sa...

Hur kommer det sig att du + tyg alltid blir så fint?! Tror jag ska anlita dig nästa gång jag ska ha nya gardiner!

Mmm, ska bli intressant att smaka på dom där bagetterna!
J lagade maten här idag, och jag hann få så mycket uträttat under tiden! Stryka, plocka undan... Jag tror jag ska sluta laga mat om kvällarna. I nåt skede kanske J fattar vinken ;)

Villa Humlebo sa...

Vilken energi du måste ha!! Jag skulle också behöva lite av dden varan nu...! Blir helt däcka på kvällarna..

Kram Mia

Monica sa...

Va vårigt och ljust det ser ut, helt underbar gardin!

Drömmar som är bland de godaste småbröd som finns. Önskar det gick att ta en smakbit genom datorn!

Ha en bra vecka!
Kram Monica

Kamomilla sa...

Åh vad snyggt det blev, det var ett vackert tyg det där!

Gugis Pärlor sa...

Verkligen snygga gardiner! Baguetterna ser läckra och goda ut!


Kram

Fröken Fräken sa...

Full fart, det är bara förnamnet! Jag vill också hitta ett måste-ha-tyg, ja gärna flera förstås! Men det har varit skralt på tygfronten, tur man ska åka till Sthlm senare i veckan, då ska jag leta upp tygaffärer där!

Signe 1 sa...

Ojojoj vilken energi du delar med dig av, kan du överföra lite till mig tror du?:-) GOTT ser det ut!!

Kramkram Sofia

Louise sa...

Gardninerna böev jättesnygga! Gillar allt mer vitt/svart! Blir säkert bra med några kuddar till också. Tänk vilken vän symaskinen är ! :O) Ha det gott!

Lyckoslanten sa...

Undrar vad du tar för vitamintillskott? Hihi! Lyckat blev det alltihopa! Passar fint den där gardinen och cafélängderna! Lycka till nu med förberedelserna! ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Oooh så fina gardiner - smakfullt!
Och så gott baket såg ut, nu blev jag hungrig!
Agneta!

Vintage House sa...

Hej,
Jag hållr med att man aldrig blir klar:) underbara bakverk och härligt tyg:)
kram sandra

Älskade pion sa...

Vilka fina gardiner du har sytt,blev jättesnyggt. Ha en skön fortsättning på din vecka. Kram Ulrika

Sanna sa...

Åh så fint det blev!!Jättefina gardiner!Dina bakverk ser också såå goda ut!
Kram Sanna

Unknown sa...

wow, så vacker gardinen blev! var har du fått all energi ifrån, vännen? här är det helt tomt i lagret, och till råga på allt har jag blivit förkyld igen. en vecka hann jag vara frisk mellan förkylningarna :/
det du bakat ser gott ut, blir du arg om jag säger att det var jag som varit och snott en bit batong ;) kramis

Galleri MochB sa...

Oj vad du är flitig, men nu kom jag på det, du förbereder ju kalas :O) Baguettreceptet får du gärna dela med dej. Det lät gott!

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Åh, Vad du är energisk, kakorna ser jättegoda ut! Ha en bra dag! Tisdagskramar Therese

Sandra sa...

Jattesöt gardin. Verkligen! Önskar jag var bra på att sy...

Sandra sa...

Jattesöt gardin. Verkligen! Önskar jag var bra på att sy...