lördag, januari 16, 2010

Frukost för två

Lördag - ledig - lat... Underbart! Fast nu har jag suttit med kaffet och kikat runt hos en del andra bloggare och då börjar det klia i fingrarna att hitta på nåt. Plocka fram lite nygamla saker att pynta med, bädda rent och fint i sängen eller kanske sy nåt? Idag får ni se några bilder som jag tog i början av veckan, endast och enbart för mitt eget nöje :) Det skulle vara så kul att syssla mer med att dekorera och fotografera, men i mina trakter finns det inte så stora möjligheter till det... (Tack snälla C för det du sa till mig nyligen på jobbet! Kanske nån dag nån gång nåt dyker upp...?) Hursomhelst så fick jag "avreagera mig" en stund med en fejkad frukostdukning, eller vad det nu var för servering... Trevlig helg alla fina besökare!

 
   
  

Brödbox: Bruka design, Kaffekoppar, servetter och liten kanna: Hemtex, Fyrkantig ljushållare: Ib Laursen, Vit stor kanna: Miljögården, Lila glas: Pentik m.m.



26 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vacker dukning... ser väldigt inbjudande ut!

Ha en skön helg! Kram Marie

S o F sa...

...å så i min älsklingsfärg, ljung/plommon/lila!! :)

Så fint, så fint A-C!!

Trevlig Helg!

Livet på Vestergård sa...

Hej A-C!
Ja där skulle jag gärna sitta och äta en lååångfrukost! Det är i alla fall tur att vi får njuta av din fina dukning på bloggen.
Jo jag lade nog märke till bordet ;o),med största sannolikhet köpt på samma ställe också.
Ha det riktigt kul i kväll !
kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Hihi. Trevligt om du fick dig ett gott skratt inne hos mig. Dessutom var jag ut och fotade i pyjamas! :o) Men seriöst. Din dukning för två är jättefin. Skulle gärna sitta och njuta där! ♥ Ann-Lis

Anonym sa...

Där har du lyckats bra,woww. Säkert smakade frukosten bra med så fin dukning. Hälsn. Yvonne

Marita sa...

Oj vilken tjusig dukning!! Så där fint var det inte i morse när vi åt frukost hemma hos oss även om maken fotade och jag bloggade på den... ja ja, det blir som det blir ibland.
Kram, Marita

Anna-Malin sa...

hej.

tack för dina rara ord hos mig!

vilken fin dukning, ljuvliga färger. ja, det är väl roligt att styla och fotografera, få utlopp för lite kreativitet...

ha det gott!

kram
anna-malin

alegni sa...

mmm, läckra färger. frukosten vid ett så vackert dukat bord skulle inte kunna annat än smaka gott!

Hanna sa...

Så vackert dukat.
Ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Nicole sa...

Vilken underbar vinterdukning! Å tänk vilka skärpa och jättefina färger du har fått till, trots att det varit grått o mulet idag.
Du är proffs, jag säger bara det!
Ha en skön fortsättning på helgen!

Kram, Nicole

Louise sa...

Härlig dukning! det är bra med drömmar! ha en skön fortsättning på helgen! Kramis!

Vekarus sa...

Oletpa tehnyt ihanan kattauksen! Upea aloitus päivälle!

Fröken Tindra sa...

Åh, vad fint du gjorde!! Där hade jag gärna ätit frukost både en och två gånger!! =0)
Många andra fina bilder på din blogg också.
Kram!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad fint du har dukat, vad duktig du är på att styla o fixa:)

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

Kraam Jenny

Evas Bloppis sa...

Vilken vacker dukning .Vilken tid är det frukost i morgon ;)
ha en bra Lördagskväll
Kram Ewa

Sanna sa...

Vilka underbara bilder från ert vardagsrum och denna frukostdukning är verkligen jätte fin! Vad fint det ser ut med vitt och lila och allting helt ton-i-ton.
Ha en trevlig fortsättning på helgen!
Kram Sanna

Lyktor och Tyg sa...

Härlig dukning, su skulle abslut kunna göra fotreportage till tidnignar. Kram KRistina

Ann-Lis sa...

Men oj så fint du har dukat! Tänk om det skulle vara så där fint alla dagar till frukost...då skulle man nog komma för sent till jobbet :) Lila är ju en sån jättefinfärg. Blir sugen på att ta en sväng till hemtex nu. Ses snart!

Älskade pion sa...

Där skulle man vilja sitta och äta frukost. ;) Ha en skön Söndag. Kram ulrika

Anonym sa...

Men wow så mysigt.Skulle gärna äta min frukost där.
Häls.Eivor

Nilla Q sa...

Dina frukostbilder är jättefina! Ser så mysigt och inbjudande ut! Kul att se bilder från vardagsrummet också. Ni har det så fiiint!

Vad glad jag blir att du tyckte om veckans tanke så mycket att du ville använda den på din blogg!

Ha en riktigt skön söndag!

Kram Pernilla

Lillsnörpa sa...

Vilken UNDERBAR frukost! Helt enormt vackert! Du är så duktig! /Lillsnörpa

Dona blogg sa...

Säger ja tack till den frukosten!
Här blev det frukost i all hast - fotbollsturnering med en av sönerna och tidig samling söndag morgon...

Tycker absolut du ska låta din dröm leva. Kanske, kanske slår det in en dag :)

KRAM

VITA NYANSER sa...

Vilken lyxfrukost, där skulle jag njuta läääänge!!!

Kram L-L

Kamomilla sa...

Åh vad mysigt! Vacker dukning!
Tack för att du berättade om de fins snöflingeljushållarna!

Karlsebakken 37 sa...

Ah så fint!! Där skulle jag gärna sätta mig och äta en bättre frukost!

Ha en fin start på nya veckan,

stor kram