söndag, november 15, 2009

Kuddkrig?



Hur många är för mycket? Tja, om man frågar er andra inredningsbloggare så vet jag ju redan vad svaret blir: kuddar kan man aldrig ha för många! Hihi! Ni har väl läst Listan med stort L hos Ingela? Idag for jag och mannen till stan för att köpa... *host host* alltså beställa från tomten... de första julklapparna. Samtidigt fick jag träffa Ingela en kort stund och visst kikade jag i affärerna på några kuddar, men eftersom jag nyss sytt ett gäng så blev det inget inköp. Det var alltså de smalrandiga rödvita och de rutiga svartvita som blev till på lördagen. De vita och svarta med snöflingor är fjolårsmodeller inköpta på mitt jobb. Riktigt nöjd är jag med sammansättningen, saknar bara ett par helröda till. Givetvis ska alla dessa kuddar spridas ut över två soffor och fåtöljer, annars får man ju inte plats själv...

 

Lite andra inköp blev det dock idag i form av textilier, även dom svartvita! Bilder kommer senare. Två lediga dagar till för mig och jag har fortfarande massor kvar att uträtta! Målandet går sakta men säkert framåt och det blir sååå braaa! Fick mycket gjort i lördags - alltså sånt som var kul - det "okuliga" blev med andra ord ogjort så nu ser det ut här hemma därefter... Men när det är kväll och mörkt, bara några mysiga lampor och ljus tända, då ser man inte stöket, bra eller hur? Ha en fin ny vecka allihopa!




25 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Jättefina kuddar! Hos oss hade vi ett tag så många kuddar i soffan att vi inte fick plats själva, haha.

Nu ligger en svart stor plastpåse med kuddar på vinden. Lite synd, men nu får vi plats.

Ha en fin kväll vidare.
Emma

♥ Pia... sa...

Hej...så fina kuddar...nja..nog är det så..att ibland så är det för många kuddar .men det går lika bra att lägga några i en hög när alla ska sitta:)..nu sitter nog inte alla i soffan här..näää ligger är nog rätta ordet:)
Pia

Eva Linnea sa...

Hej! Jag brukar ha svårt för att blanda mönster, men din kombination var jättteläcker.
Ha en bra vecka du med.
Kram Eva Linnea

Signe 1 sa...

Åh så fina kuddar du visar! Det är så härligt med textilier, det kan man inte få för mycket av enligt mig;-) Kram Sofia

Anonym sa...

Somliga "efterfrågar om inlägg" kanske, somliga behöver ej. Det kan hända att någons bästa vänner och kontakten till yttervärlden är just en dator, en TV ett sms. Du har en fin blogg, Tack för att jag fick titta in!
Maja på Stormskäret.

alegni sa...

vilken härlig blandning kuddar, a-c! det där andra randiga kommer nog att passa bra med dem :)
du undrade när jag ska styra ditåt? hohhojjaa, det lär nog dröja... problemet är ju att jag aldrig kan bestämma i förväg att jag ska vara ledig en dag :/
ha en fortsatt kreativ ledighet och en bra vecka i övrigt! kramis

Liljas Corner sa...

Är det tv-bordet som fått sig en släng med penseln nu?! *nyfiken* Jättefina kuddar. Och här blev kontoret jättefina då pappa var och tapetserade i lördags!

Ekebo sa...

Super snyggt! Gillar också kudddar och många utav dem.....men som du säger inför många så man får plats i soffan också. Ha det gott kram malin!

Vekarus sa...

Ihania lumihiutaletyynyjä!

Mukavia vapaapäiviä! Olisivat tarpeen täälläkin...

Livet på Vestergård sa...

Fina kuddar! De svart-vit rutiga är mina favoriter :)
Ta vara på dina två sista dagar av ledigheten nu!

Galleri Hönshuset sa...

hej på dig, allt väl?

Härligt med kuddar, och du har kombinerat dina så fint med olika färger och mönster på kuddarna. Vi har också en hel del kuddar =) När jag ska sätta mig ner så ligger alla framme och när mannen ska sätta sig i soffan börjar han med att ta bort alla =)

alla är vi olika...

ha en riktigt härlig dag, jag sitter här och njuter av min lediga dag =)

Kram Pirre

Sabina sa...

Ja, dom kan aldrig bli för många!
Ha en fin vecka!
Kram S.

Jojo sa...

Jättesnyggt!
Gillar massor me kuddar, vad jag sen ogillar med dem är att gå efter barnen o gubben o plocka upp dem i soffan igen :/
Fast det kan man ju klara av, man får ju det som man vill då också ;)

Kram Jojo

Kajsa sa...

Kuddar kan man inte få för många av:) Här tycks de mest användas till att byggas kojor med...Å mamma får plocka upp sen:)
Ha det bra!

Skogsdoft & havsbris sa...

Fina kuddar du gjort! Och jag skriver under det där att man inte kan ha för många av just den sorten... Vilken maken inte riktigt håller med om, hihi! :)
Vad kul att du hann träffa Ingela också när ni var och talade med tomten! :)
Så sant, så sant, när mörkret faller och mysbelysningen är på ser man inte längre oredan - och snart är det ju mörkt mer eller mindre dygnet runt, hihi! ;D
Ha en fin vecka! :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

En sån snygg blanding av mönster och färger, passar jättebra ihop.

Ha det fint!

Lyckoslanten sa...

Kuddar kan man absolut inte få för många av, men jag har litet problem att få alla mina placerade... Dina passar superbra där du har dem! Vilken energi du har! Hoppas du hinner med allt du önskar!

Älskade pion sa...

Så många fina kuddar du har sytt,du är en "hejare" på att sy du. har ju bevis på det här hemma. ;) Ha en skön kväll. Kram Ulrika

Galleri MochB sa...

Oj vad många kuddar du har :O) Har två juliga jag också kom jag på nu, så dem får jag snart plocka fram. Hoppas du hinner vad du ämnar! Vi skall stå på marknaden på julöppningen också därav produktionen, men antar att det lämnar en hel del tills följande helg också!!

Louise sa...

Stiligt!! Den smalvitrödrandiga är min favorit, så här i juletid!!

alegni sa...

jag har faktiskt ingen aaaning om det du undrade över. jag har aldrig haft hem mossa just av samma orsak. jag tog hem blåbärsris för en tid sedan. först hade jag det i vatten, men jag glömde att fylla på mer mera, så nu har allt vatten dunstat bort. riset ser ändå ut att trivas, även om det är torrt. har du försökt fråga mr. google?

Kamomilla sa...

Oj, vad de är fina!!! Vad flitig du varit, full av energi!

mitt skärgårdsliv sa...

Mycket fina kuddar du sytt!! Gillar den svartrutiga :) och alla andra å! God fortsättning på den nya veckan!

Unknown sa...

Onpas siinä pari tosi tutun näköistä tyynyä. Näyttävätpä kauniilta sohvallanne. Sopivat kivasti yhteen ruutujen kanssa. Mukavaa loppuvapaata sinulle. Minua työt kutsuvat jo huomenna, PLÄÄH! T. Elisabet

Mitt skabbiga chica hus sa...

Härligt att se att det är fler än jag som är kuddberoende:o)

Superfina.

Kraaam
Mia