onsdag, februari 25, 2009

Häggknoppar



Tittar bara in för att visa er hur mina kvistar av hägg såg ut i söndags, efter elva dagar inomhus. Idag har blommorna slagit ut! Samtidigt visar jag det som nog är min favoritplats i hemmet, det nordvästra hörnet av vardagsrummet. När jag sitter där har jag sikt över både vardagsrummet, köket, hallen och braskaminen. Vrider jag på huvudet ser jag havet genom fönstret. Där sitter jag gärna och bläddrar i en tidning :) Just nu står en bukett med ljusrosa tulpaner på brickbordet.
Nu ska jag hälsa på hos alla er som besökt mig de senaste dagarna, har inte riktigt tagit mig tid eller orkat då jag jobbat tidiga morgnar. TACK för att ni tar er tid att lämna en hälsning hos mig, jag blir superglad!

22 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Jag har ännu inte hämtat in några häggkvistar. Biologen i mej skäms lite då jag inte vet vilka av våra träd som är häggar såhär på vintern...

Sabina sa...

Vad fint med blommande häggkvistar inne såhär års! Dom doftar säkert gott? Det ser verkligen mysigt ut där i din favorithörna, med utsikt över havet!!! Vilken lyx!

Anonym sa...

Såå ljuvligt med häggknoppar!!!!!

Själv har jag bara äppelkvistar inne, tycker de är rätt vackra precis innan de slår ut oxå.

Jaa, min dotter är såå duktig och har gjort hur många djur och broscher som helst av pärlor. Perlsdyr heter en bok som fick henne intresserad, sedan var det full fart och hon skapar massor efter egen fantasi. Jag ska hjälpa henne att öppna en pysselblogg på Panduros hemsida där hon ska vara med och tävla.

Fattigmanslyktan vet jag inte om det är Madame Stolz, det kan det mycket väl vara, jag har köpt den på butik S i Gamla Stan.

Jag bara älskar slitna lerkrukor och de flesta av mina är oxå äkta, köpte när de lade ner ett gammalt växthus för många år sedan

Kram kram

På andra sidan väggen sa...

Åh, va härligt med hägg! Tänk när du börjar känna den ljuvliga doften - snacka om vårkänslor! :)

Kram,
Ann

Annika sa...

Vilken härlig bildserie! Jag blev glad av att titta in här. Kram!

sand mellan tårna sa...

Åhhhh.... jag har plockat in en apelkvist men den visar inga teckan på blad eller knoppar, kansek borde leta upp en hägg... Jättefint!

Kram L

Unknown sa...

Oj, så fint! I gårdagens tidning stod det om en som hade hittat tussilagon i en dikesren här i Pargas. Det är att vara tidigt ute.

Kramis,

alegni sa...

åhh, jag känner riktigt doften av dina häggar!
man tänker inte ens hur fina de små knopparna o nyutslagna blommorna är när det finns massor av dem runt omkring en.
i den hörnan skulle jag också trivas!

Backstitch sa...

Jag tror nog att jag får ta mig i kragen och söka lite kvistar jag också fast våren känns så avlägsen just nu när det snöar som tusan. Men man kan ju ha vårkänsla inomhus i stället....
Kram Moster

Cc sa...

Jag själv har inte tagit in några kvistar, skall nog göra det då jag ser hur fint det blir hos dig. Själv tycker jag inte att det gick till räckligtfort med soffan.Längtar att få prova vagnen på wille. Det blir på måndag.

tina | pepparochvanilj.se sa...

De bilderna ger mig hopp om livet, verkligen :) Så ljuvligt när knopparna slår ut och än ljuvligare när blommorna slår ut! JAg längtar efter våren! Utanför mitt fönster vräke snön ner just nu....suck

K R A M // t i n a

Hanna sa...

Oj vad fina bilder du har tagit.
Och vakcra kvistar, känns så vårigt.

S o F sa...

Ann-Christine du är så duktig med kameran. Alltid så fina och mysiga bilder här på din blogg.

Förstår att du gillar hörnet där i vardagsrummet, harmoniskt. Och de där tulpangardinerna som du satte upp (och skrev om tidigare) är ju så himla fina. Min favoritfärg.

Ha det fint!

Blåbär och hallon sa...

Ser härligt ut! Här har solen äntligen börjat ta sig ovan horisonten om dagarna och vårsolen ger verkligen ett härligt ljus! Nu är det läge att börja fota igen!

Kram A

klipposfia sa...

Det finns inget finare än de första gröna knopparna som slår ut! Man får en förvissning om att det finns ett liv efter vintern åxå:) Mysig hörna i ditt hem!!!

RANA sa...

PRECIS!!!!!!!! Det är så där man ska göra. Om våren vägrar komma, får man helt enkelt ta in naturen i värmen. Mycket vackert och hoppfullt att se dina häggkvistar. Den idén snor jag rakt av. :-)

Och vilken hem du har, kvinna! Otroligt vackert.

Jättefina foton också. :-)

KRAMAR, Rana

Lyktor och Tyg sa...

Hej Så fint det ser ut, och knoppar ger hopp om våren.
Tänk att bo så man ser havet, det låter som en dröm för mig som lever mitt i Sverige på platta landet.
Kram Kristina

Ekebo sa...

Så fint med hägg har inte tänkt på att man kan ta in det så här års. Mycket fin hörna jag förstår att du trivs där. Ha det gott!

Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Hmmmm... *smider planer* kanske att man nu, i skydd av mörkret, skulle smyga sig ut och kapa några grenar syren?! ;-) För å så somrigt det där såg ut.. jag börjar fantisera om att ligga under en björk, se solens strålar silas genom löven och bara känna livet i sig!!

Livet på Sjögård sa...

Så fina blommorna, små och söta :)

Tänkte meddela att eftersom jag är in och kikar hos dig ibland så tänker jag lägga dig på min blogglista så jag minns att komma in lite oftare :)
Hoppas det är ok?

Bergagårdens Lina sa...

Vilka vackra knoppar! Man riktigt känner vårkänslorna börja bubbla i kroppen :)

Ha det bra!

Anonym sa...

Men såååå fiiiint :)