torsdag, december 18, 2008

Nästan som snö...


Dagens bilder... Jag har varit rätt flitig på att göra inlägg den senaste veckan :) Dessa bilder tog jag i tisdags medans vi hade elavbrott. Fanns ju inget annat att göra då, kunde inte dammsuga, starta tvättmaskinen, baka... Man är aldrig så beroende av elen som när man är utan den :P. Nu är jag andra dagen hemma med sjuk dotter och hoppas hon hinner repa sig tills jul, fast det borde hon ju hinna. Bara det inte är nån annan av oss som blivit smittad då...






Jag har tagit fram vår Cult-ängel som vi fick i inflyttningspresent av min kusin. Hon är en trogen besökare här på bloggen *vink vink*. Nu hittade jag inte den här ängeln på deras hemsida så den kanske inte säljs längre? Stormlyktan har jag hällt grovsalt i, ser nästan ut som snö, och ett nytt högt ljus. Lite för högt ännu, men jag tänder det varje kväll så snart har det nog passlig höjd ;) Jaha, nu ropar en liten röst och vill ha mera juice! Ha en bra "veckan innan jul" allihopa och ni är måååånga! Häromdagen hade jag nytt besökarrekord, jättekul!

35 kommentarer:

Backstitch sa...

Jag älskar Amaryllis, din är så vackert ren vit och vilken vacker ängel.
Kram Moster

Anonym sa...

Tråkit att E är sjuk, julfest och allt :(
Du ser ut att ha allt klart i pyntväg till jul.
Här är snart bara granen som fattas, och lite julbak ska vi oxå ännu hinna med. Hälsa E!

Liljas Corner sa...

Ja det tar ju sin tid att slå in klappar också. Jag har en hel del kvar att göra tycker jag. Varför kommer man på att sy 20 tyghjärtan till granen?! Och jag har bara krafsat lite på ytan i julpyntslådorna. Men jag vill inte ha så mycket pynt iår, jag är nöjd bara jag får min gran :)

Hoppas E snart mår bättre *sänder massor med varma tankar och kramar*

Sabina sa...

Hej! Du har så fin blogg, brukar titta in nu och då. Man blir så inspirerad av dina fina bilder!
Jag tror nog man kan hitta Cult ängeln i Finland ännu i år, i någon presentbutik, det finns ju en till ängel som är liten och "tjock" som passar ihop med den långsmala. I Sverige ändras sortimentet snabbare än i Finland och därför finns den inte på Cults hemsiada, nån ny produkt har kommit till istället.

Husbysjutolfts sa...

Åhh va fin ängeln var.

När man har strömavbrott vet man varför det föddes så många barn förr i tiden.
:-D

Jag har en tävling inne hos mig. Spring dit om du vill vara med.

Nettan sa...

Vilka härliga bilder..mina vita amaryllis har precis börjat att slå ut oxå! Vilken bra idé med grovsaltet..det snor jag rakt av!;-)
Kram Nettan

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina bilder, sitter även hemma med sjukt barn. Det där med grovsalt var ju en toppen idé det använder jag nästa gång :) Ha det bra!

Anonym sa...

Va du är gullig som kommer in till mig och lämnar såna goa tips!:) Håller med dig - jag fick börja o sen gav det sig av bara farten!

Va fiiiiint du har det!!!Blir väldigt inspirerad av dig ska du veta!

Kram o tack!

Unknown sa...

Fina bilder i vintermorknet och med stromavbrott. Amaryllisen har sa fina blommor.

Kramis,

Nicole sa...

Så härligt ni har hunnit pynta till julen redan! Amaryllisen är så vacker och dina bilder...

Hoppas att ni får vara friska nu alla och att du kan skaka av dig den där jobbgrejen så att ni får njuta av en riktigt skön jul!

Eva Linnea sa...

Vilka vackra bilder på din amaryllis! Min/a har inte slagit ut än. Jag reser bort i jul så jag hoppas de håller sig tills jag komemr hem igen. Ha det gott! Julkram från Eva Linnea

Anonym sa...

Hehe - nää, jag ger inte mycket för reklam! Vill inte ha det på tvn, inte i brevlådan och absolut inte när jag surfar! Går fetbort hos mig!:)
Och tävlingar är roligt - men...då ska dom vara som du har dom! Inte detta jagandet...äh, "läs min blogg om du känner för´t" e nog min paroll!

Har märkt av vi har väldigt lika smak...jag har mer o mer gått ifrån det enbart vita - blandar gärna in andra färger...

Kaffepaus här - har städat nästan allt nu - bara disken kvar!:)

Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Dina bilder är så fina..vacker amaryllis.
Kram Lotta

Anonym sa...

Jag tyckte väl ängeln såg bekant ut!! Tror faktiskt att det fanns en liten tjock brevid då jag köpte den. Ja då strömmen är borta märker man hur mycket man använder den... Lika då vattnet försvinner! Hoppas att E kryar på sig till jul. Här har flickorna varit sjuka i omgångar... Själv håller jag på och tappar rösten... Inte så bra med mitt jobb...

Lallis - liv och leverne sa...

Det är verkligen så jättefint med vit amaryllis! Ha en fin kväll vännen.
KRam Lallis

Viola sa...

Hoppas jag hjälper till med nytt besöksredkord igen, för nu hagr jag hittat hit igen, hoppas verkligen att ni hinner kurera er till julafton, brukar alltid vara mycket sjukt denna tid, ha det gott , kram VIOLA

Ekebo sa...

Tråkigt att vara sjuk hoppas hon blir frisk till jul. Fina bilder du tagit gillar ängeln väldigt mycket Kram Malin

Lyktor och Tyg sa...

Oj va fina bilder, nu var det flera inlägg jag inte hade läst.

Förstår att det är roligt att ta bilder när du har en bra kamera, man kanske skulle satsa på det.

kram Kristina

MiaMaria sa...

Hej!
Nu har du varit flitig med inlägg...

Vilken vacker spegel du har i hallen...

Och så vackra bilder du tagit av det silvriga.....

HA´det så gott!
MiaMAria

Ellas Inspiration sa...

Så härligt fint du har pyntat!

Tack för din hälsning i vår svåra stund, det värmer verkligen!

Kram Karin

Fröken Fräken sa...

Attans! två saker som grämer mig; att jag aldrig kommer ihåg att köpa salt till mina dekorationer och att blomaffärerna här verkar ha slutit någon slags pakt, de vägrar tydligen ta in vita amaryllisar. Jag vill ju ha en, särskilt när jag ser din!

Vad är det för decoupageprojekt du är sugen på då??

Englagård sa...

Hej, du är helt otrolig som får till så fina bilder i mörkret. Mina brukar bli alldeles gula om jag har för dåligt ljus. Det kan bero på både kameran och fotografen:P

Ska få en ny kamera snart får se om det blir lättare att få fina bilder eller om jag måste gå en kurs. Ju mer man bloggar ju mer intresserad blir man av att fota:)

Ha en skön helg, hoppas dottern mår lite bättre.

kram Karina

Anonym sa...

Vilka vackra bilder... verkligen stämningsfulla :) Önskar dig en alldeles underbar helg & fjärde advent!

Millas hem sa...

Mmmm, som i Mysigt!!
Gillar också dina silvriga bilder i förra inlägget!
Kram Camilla

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej hej, vad mycket fint du visar. Jättefin blogg :)
Ha en mysig adventshelg.
Mvh Annika

@__EY__ sa...

Hallo : )

Så fine bilder,
med fint lite
snedryss på. Her
er det bare regn.

Ha en koooselig jul,
og et flott Nytt år.

Au revoir.

Anonym sa...

Vilken vacker amaryllis. Jag bara äääälskar den blomman, speciellt vit.

Hoppas lilltjejen kryar på sig så hon inte smittar tomtefar :D

Kram Lena

ROOM AND SERVE sa...

Vad fint du har det :)

Madeleine sa...

Är jättenöjd. :) Är så roligt att äntligen ha något eget, därför man stretar på som en myra tror jag.

Vad skönt med ett avbrott i vardagen, knasigt egentligen att vi behöver ett elavbrott ibland, men då kan man passa på att njuta lite extra. Fotografierna var otroligt vackert tagna, det har du verkligen lyckats med! :)

Hoppas lillan blir frisk nu till julen så hon orkar öppna många klappar :)

Kram!

Sanna sa...

Jättefint!!Speciellt ängeln är sååå fin!kram

Mjuka sa...

Va fin ängeln är!
Önskar dig en härlig fjärde advent
kramar Malin

Monkan sa...

Vilket superfint arrangemang, nu blir jag jättesugen på att gå och köpa en amaryllis! Vit. Och jag ska fråga i "min" Cult-affär imorron om hon har en sån där ängel, den är ju helt underbar! Påminner om glasänglarna som ???Kosta??? har/haft.

Jag såg i kommentar du gjort hos Fröken Fräken att du är sugen på att göra decoupage. Kör! Det är superkul, och man kan göra med vad som helst på vad som helst... Om du använder servett, tänk på att ha en ljus bakgrund (måla) så att mönstret syns, man använder ju bara ett lager så det blir tunt! Om du ska göra på tyg, tänk på att välja rätt lim.

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilka fina bilder du bjuder på! Kul med besöksrekord :D Det är så kul att det finns människor som tycker om samma saker som en själv, eller hur!?

K R A M // T i n a

Johanna sa...

Vit amaryllis är så vacker!
Hoppas att er dotter blir fort frisk igen och ni andra klarar er undan!

Kram Johanna

Angel.Pearls sa...

Åh, så vitt o fint o jullikt! Trevlig Jul// Eva