tisdag, december 30, 2008

En dag kvar...

Nu är det inte mycket kvar av detta år, 2008! Har ni era almanackor klara för det nya året? Den här bilden har jag haft sparad ganska länge, tänkte mig att jag skulle göra en alldeles egen men så glömde jag helt bort det... Inspirationsbilden hittade jag här.

I kväll klockan åtta bestämde vi oss för att bjuda hem gäster i morgon nyårsafton. Ja, vi var egentligen hembjudna till dom, men eftersom Storasyster E fortfarande är krasslig så ville hon att vi ska fira hemma istället. Jag jobbar tills klockan sex, så det blir att bjuda på lite vad som finns i frysen, lite köpis-kaffebröd och lite småsalt och så ska vi väl förhoppningsvis hinna dammsuga golven innan de anländer :) Men - som min mor också påpekade - det är ju inte det som är det viktigaste, utan att umgås och att barnen får ha kul och leka och naturligtvis se raketerna vid tolvslaget. Det blir nog bra!

5 kommentarer:

rosenskära sa...

Klart att det blir trevligt! Vi brukar säga att hellre bjuda på pyttipanna och lättöl än att inte träffas alls.

Men det blir för sällan ändå, vi har faktiskt, som många andra, försummat umgänget sedan vi blev föräldrar. Så blir det några år, men sen får man göra som med andra saker (...) bestämma sig att NU ska vi!

En riktigt varm kram långt över Östersjön! Lena

Anonym sa...

Tack för mysig inspiration under året som gott-

Hoppas ni får trevligt ihop med gästerna

Gott * 2009 *

Kramar Lena

Viola sa...

VIlle titta in och önska dig och de dina ett GOTT NYTT ÅR; kram VIOLAN

Anonym sa...

Kikar in och önskar Gott Nytt År!!

tina =)

alegni sa...

det var en fullspäckad almanacka!
er nyårsfest låter hur prima som helst - det är ju gästen som gör festen!
gott nytt år!